fredag 4 oktober 2013

Fredags mys och mässa

Nu sitter jag här vid bordet och njuter av finaste choklad och finthé, nämligen kusmi's choklad thé min absoluta favorit, man njuter av varje droppe - och chokladen då... Muuuums! Den ena med smak av champagne och den andra med marsipan och nougat! Lite extra lyx på fredagen. Jag tycker bog det är bättre att lägga ner pengarna på några få bitar av den finaste chokladen och njuta än att trycka i sig en påse plockgodis - dels så håller du koll på vad du stoppar i dig och det goda blir av njutning och inte av hets. Mormor och jag har fått ett intresse att laga god mat - eller jag lagar (ett favorit intresse) så idag blev det en ljuvlig fisk och skaldjurs-gryta med saffran och vitt vin. Och Gud så god den blev. Jag blev sådär härligt varm i hela kroppen, kände hösten och hörde spraket från brasan. Den dagen jag och Vera köper lägenhet ska det finnas en kakelugn helst i både sovrum och vardagsrum! För brasor är ju det bästa som finns. Kan man sitta länge med raggisar, koppar med thé och bra böcker - samtidigt som man hör Vera leka nere på fårskinnet. Tänkte jag skulle bjuda er på bilder på den ljuvliga maten som vi avnjutit.


Fiskgryta och gott vin! Mums!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar